suarakan pendapat anda tentang sahabat.

sahabat bg aku membawa ertikata yang sangat umum..
tp ia mempunyai nilai yang agak tinggi atau bernilai.
so,penilaian aku tentang kengkawan yang aku knal kat Poli,is very great experience.
lelame kawan,lelame kite tau ape perangai member2 sekelian.
bkn senang nak berkawan,tp berkawan biar serobu,bercinta biar satu..
yang dah lepas tu biarla lepas,btl tak?
yang kedepan ni,harusla kita berjaga jaga.
so,kat sini aku nak tekan akn sedikit,kalo bleh aku taknak la sape2 dlm kelas kite mule berjinak untuk buat hal masing2.
sebagai contoh,nak kawin ke,nak tunang ke,dapat anak ke,maklumkanlah pade kawan2..
tak payah nk tggu org len plak sampaikan,paham2 sendri la biler cite sampai dr org len,mesti cite tu dah convert siap dah..wlaupun tanpa disengajakan..
bukan berharap agak sume kawan2 dtg mase korang tunang @ kawin @ dpt anak,tetapi hanya sebagai makluman,bukan satu unsur menunjuk nunjuk..
kalo kite nk mendirikan rumahtangga,sama hukumnya dgn membina masjid,murni kan tu...
dan juga kepada member2 yang nak tukar kerja,nak cari kerja ke,maklumkanlah antara satu sama lain..
kita ni sbenarnya saling memerlukan,sape tahu one day bile kite susah,ada kawan yang boleh membantu..berat sama dipikul,ringan sama ditanggung..
rasulullah sekalipun paling kurang berjumpa dgn seorang sahabat dlm sehari..
begitu aku nak tekankan persahabatan sebenarnya wujud dr zaman dahulu kala lagi..
aku syg giler kawan2 aku,korang sume tak akan ada pengganti.
sekian saja untuk hr ini..wassalam..

3 comments:

  1. SAHABAT...seseorng yang kita boleh berkongsi apa saja (suka,suka)..seseorg yg boleh susah dan senang sama2...seseorg yg bleh menangis & ketawa bersama...
    bukan senang utk menjaga & memahami hati dan perasaan org lain..
    dengan sepenuh KEJUJURAN & KEIKHLASAN ikatan sebuah persahabatan terjalin indah...
    kepada SAHABAT SEJATIKU aku bersyukur mengenalimu...kamu banyak mengajar aku erti sebuah persahabatan..mengajar aku erti sebuah kehidupan...mengajar aku erti kesabaran...


    hope dengan ade nye blog ni kte smua bleh keep in touch..aku sokong kata2 ko 2 ira...huhu..:)
    nway mohon ampun dan maaf andai ada yg terasa hati..

    |~L3T'sThemEmOrI3ZsTiLLaLi^E~|

    ReplyDelete
  2. aku syg sume jgk...tp de la beberape pristiwe yg aku rse mcm tlh menyebabkan rse syg 2 brtukor jd x bape syg...mybe sbb syg aku wat cmtu..tp ntah le weh...lu pk la sendiri..

    ReplyDelete
  3. betul,kekadang mmg rase syg leh jd kurang or pudar..
    tp hope bukan diri sendri yg penyebab..
    camni,dlm berkawan,kita kene same2 give and take..btol tak?
    tp xbest gak selalu giv jer..tak fair kan?
    but then,bukan satu alasan untuk memutuskan tali silaturrahim...

    ReplyDelete